Reklamation och retur

Formulär för Reklamation och Ångrat Köp

Fyll i formuläret nedan om du har upptäckt en skada på din vara eller om du ångrar ditt köp.

Vid skada: Kom ihåg att dokumentera eventuella skador på förpackningen och hur varan var skyddad. Skadade paket som levereras hem ska rapporteras direkt till chauffören.

Detaljerad information om returer och reklamationer finns längre ner på sidan.

Instruktioner för Retur/Reklamation:

  1. Fyll i alla fält i returformuläret. Din retur är giltig i 14 dagar och måste vara oss tillhanda inom den perioden.
  2. Ange i meddelandefältet om returen är en reklamation eller ångrat köp (retur).
  3. Om du ska returnera flera produkter från samma beställning, ange alla produkter i samma formulär.
  4. Vi kontaktar dig via e-post när vi mottagit och kontrollerat din begäran.
  5. Alla produkter måste returneras i originalförpackning med alla tillbehör.
  6. Använd alltid ytteremballage för att skydda originalförpackningen.
  7. Förpacka varan väl för att undvika skador under transporten. Du ansvarar för att produkterna kommer fram oskadade.
  8. Bifoga en kopia av returbekräftelsen eller följesedeln från leveransen.
  9. Vid godkänd reklamation skickar vi ut returhandling via e-post

Vid ångrat köp:

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, och då kan du förstås returnera din vara. För att vi ska kunna hålla våra låga priser i butiken så står du som kund för returkostnaden vid alla ångrade köp. Du kan välja att själv returnera med postens paket eller frimärken - eller beställa en fraktsedel av oss. Vi rekommenderar det senare - det brukar oftast vara det mest prisvärda alternativet och det säkerställer en snabb och trygg retur.

Beställ fraktsedel såhär:

En förbetald returfraktsedel beställer du av oss i samband med att du fyller i formuläret nedan. Vi rekommenderar detta alternativ för snabb och säker retur.

  • Fyll i formuläret nedan för din retur.
  • Ange i meddelandet i formuläret om du önskar beställa en fraktsedel.

Kostnad för returer:

  • Returer som enbart innehåller kläder kostar: 59kr
  • Retur för övriga varor kostar: 89kr.

Ordna returen själv:

  • Fyll i formuläret nedan för din retur.
  • Skicka paketet till: J&K Handels AB, Torggatan 11, 242 31 Hörby, Mail: kontakt@butikalva.se.
  • Observera att vi inte kan garantera att vi kan ta emot paket som är skickade till vår butik, lager eller som har felaktig e-mail adress för avisering
  • Vi löser inte ut paket som skickats mot postförskott eller utan korrekt porto.


Detaljerad information om Returer och Reklamationer

Ångerrätt

Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du kan returnera oanvända och oskadade varor inom 14 dagar från det att du mottagit ditt paket. Om varan har använts eller skadats så att den inte kan säljas som ny, kan du behöva betala för värdeminskningen.

Om du behöver öppna förpackningen för att kontrollera varan, gör det försiktigt och returnera varan tillsammans med förpackningen.

Observera att ångerrätten inte gäller för:

  • Varor som tillverkats enligt dina önskemål eller fått en personlig prägel.
  • Varor som inte kan återlämnas av hälso- eller hygienskäl, om förseglingen brutits (t.ex. parfym).
  • Ljud- och bildupptagningar eller datorprogram med bruten försegling.
  • Varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
  • Tidningar och tidskrifter (men du har ångerrätt för prenumerationer).
  • Beställningsvaror som vi tagit hem enbart för din räkning.

Vid ångerrätt återbetalas varans pris, men inte fraktkostnaden. Om du fått fri frakt på din beställning och retur gör att det återstående beloppet understiger gränsen för fri frakt, kan vi lägga på fraktkostnaden i efterhand.

Du som privatperson betalar själv för returfrakten vid ångrat köp. Om du vill ha en förbetald returfraktsedel, meddela oss. Kostnaden på 89 kr dras av från återbetalningen.

Reklamation

Om din vara är trasig när du öppnar paketet måste du anmäla det till oss inom 3 dagar. Som privatperson har du rätt att reklamera en vara upp till 3 år efter köp om det uppstår ett fel. Reklamation måste göras inom rimlig tid, senast 2 månader efter att du upptäckt felet. Om varan har längre garanti än 3 år, kan du reklamera under garantiperioden.

Företag bör kontrollera varorna vid mottagandet och reklamera fel inom rimlig tid.

Vid reklamation, fyll i formuläret och skicka med en bild som visar felet. Vi kontaktar dig med förslag på åtgärd, som exempelvis utbyte eller återbetalning. Skicka också en bild där skadan eller defekten syns tydligt. Du kan bifoga bilden i svarsmailet du får efter att du skickat in reklamationen.

Skadade paket som levereras hem ska rapporteras direkt till chauffören.

Byte

Om du vill byta en vara (t.ex. till annan färg eller storlek), gör en retur genom vårt formulär och skicka tillbaka varan. Lägg sedan en ny beställning på den vara du vill ha. När vi mottagit returen återbetalar vi beloppet minus fraktkostnader.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.